25 Şub 2017

Nicola Yoon "Her Şey" -Kitap Yorum

Everything,Everthing


Madeline Whittier,ender görünen bir hastalık olan Akiy(Ağır Kombine İmmün Yetmezliği)bir türü olan,halk deyimiyle her şeye alerjisi olan ama neye olduğu tam olarak bilinmeyen kızın deyimiyle basitçe dünyaya alerjisi vardır.Evde ki soluduğu hava bile temizlenmektedir.Herhangi bir şey ,bir hastalık nöbetinin tetikleyicisi olabilir.Annesinin dediğine göre bebekken neredeyse ölüyormuş...
 17 senedir evden dışarı çıkmamıştır bu yüzden ,annesi ve hemşiresi Carla dışında kimsesi yoktur..


Küçük Prensi defalarca okuyan ve her okuyuşunda olduğu gibi yeni anlamalar bulan Madeline,günleri kitap okuyarak,akşamları annesi ile film izleyerek yada oyun oynayarak geçmektedir.Alergona'a Çiçekler kitabını okuduğunu görünce fazlaca bir mutlu olmuş olabilirim😇 

Yan evlerine yeni komşuları taşındıktan sonra ,artık her şey çok farklı olacaktır.Oğulları Olly ile ilk önce camdan cama sonra mail yoluyla yakınlaşmaya başlarlar ,hayatı sadece kitaplarda okuyarak yetinen Madeline artık daha fazlasını istemektedir.

Kitap hakkında (çok)güzel yorumlar okuduktan sonra ,hemen kitaba başladım.Bir günde okunup bitecek türde sürükleyici bir kitap olsa da ben genellikle gece okumayı tercih ettiğim için bir kaç günü buluyor bitirmesi.Mailleşmeleri çok tatlıydı çok güzeldi gerçekten sonra bi ara hormonların saldırısına maruz kaldık falan😁ben bir ara inişe geçtiğimizi zannederken ,yazarın uçağın burnunun tekrardan havalandırdığını gördüm. ✈✈
💻💻💻📌📌
Madeline:Gözlerin ne renk?
Olly:mavi
Madeline:Açalım,lütfen.
Olly:tanrım,kız milleti,okyanus mavisi
Madeline:Atlantik mi?Pasifik mi?
Olly:atlantik,seninkiler ne renk?
Madeline:Çikolata kahvesi
Olly:açalım lütfen
Madeline:Kakao oranı %75 olan siyah çikolata kahvesi

Madeline'nin ağzından dinliyoruz hikayesini,kitabın dili o yüzden fazlasıyla genç bir anlatım hissi oluşturuyor.Ben sanırım daha olgun(ağır) bir kitap bekledim ,aslında kız kendi durumunu mizah yoluyla aktarıyor okuyucuya, o yüzden öyle bulanıma falan girmeden okuyucuyu kendi içine çekmeyi başarıyor.Sıkılmadan sayfalar akıp gidiyor. Sonunda Şok😲


📍Pişmanlık duymuyorsan yaşamıyorsun demektir.
📍Nasıl olur da insanoğlu hem uçak gibi hayranlık uyandırıcı bir şeyi hem de nükleer bomba gibi korkunç bir şeyi icat eder?
📍Her hayatta biraz türbülans olmalı.

Sizin yaptığınız sıradan  küçük şeyler,onun için her şey demek...
8,5/10


Orjinal Adı:Everything,Everything
Yazar:Nicola Yoon
Sayfa:344
Baskı:2016
Yayınevi:Pena Yayınları 


En Büyük Risk Hiç Risk Almamaktır.

Bazen en sevdiğim kitapları sondan başa tekrar okurum. Son bölümden başlar ve başa kadar tersten okurum. Bu şekilde okuduğunuzda, kitabın bölümleri de umuttan çaresizliğe, kendini tanımaktan şüpheye doğru gider. Aşk hikâyelerinde çiftler sevgili olarak başlar, sonunda yabancı olurlar. Yetişkinliğe ulaşma kitapları yolunu kaybetme hikâyelerine dönüşür. En sevdiğiniz karakterler yeniden doğar. Benim hayatım bir kitap olsa ve tersten okunacak olsa, hiçbir şey değişmezdi. Bugünün dünden hiçbir farkı yoktu. Yarın da bugünle aynı olacaktı. Maddy'nin Kitabı'nda, bütün bölümler birbirinin aynısıydı. Olly'ye kadar.

Tanıtım Bülteninden

Küçük prensi okumadım ama galiba spoiler yedim 🙈

2 yorum:

  1. Çok merak ettim kitabı,ismini not alacağım hemen :) Bu arada alerji gerçekten çok kötü bi şey ya,benim de var toza ve içinde kakao barındıran her şeye,istediğin kadar çikolata yiyememek T.T -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuması keyifli bir kitap gerçekten;) yiyeceğe değilde çok ciddi olmasa da toza alerjim var benimde^^

      Sil